vineri, 27 septembrie 2013

Sarcina Toxica



Sarcina toxica

In loc sa fie o perioada de bucurie, liniste si rasfat, unele femei se confrunta cu crize neobisnuite de varsaturi, greata si disconfort pe parcursul perioadei de sarcina. Desi nu este un termen medical consacrat, termenul de 'sarcina toxica' este folosit in mod general pentru a denumi acele sarcini, in care disconfortul (greturile, varsaturile) - pot reprezenta punctul de plecare pentru unele tulburari semnificative in functionalitatea altor organe ale gravidei. Iata mai multe informatii despre sarcina toxica.





Care sunt semnele unei sarcini toxice?

In primul rand: greata non stop si o deshidratare ingrijoratoare. 

Desi greata poate persista pana aproape de termen sau dispare abia dupa nastere, aceste senzatii apar in mod normal in majoritatea sarcinilor si nu constituie un motiv de ingrijorare.

 (Cititi si Neplaceri de-ale sarcinii... )



Sarcina devine sarcina toxica apare atunci cand senzatia de greata este zilnica, permanenta, cu mai multe episoade de voma pe zi. Gravida care are o sarcina toxica, in denumire medicala "hiperemesis gravidarum" , vomita tot ce mananca, nu suporta anumite mirosuri si pierde mai mult de 5% din greutatea corporala anterioara sarcinii. 



Pentru ca organismul nu reuseste sa asimileze nimic din alimentatie, se vor instala semnele deshidratarii: tahicardia (acceleratia batailor inimii), oliguria (micsorarea volumului de urina eliminata), oboseala fizica.


Gravida poate avea dureri abdominale, tulburari psihice si poate suferi chiar o insuficienta hepato-renala.



Frecventa sarcinii toxice

Sarcina toxica poate aparea la prima sarcina, dar si la a doua sau la a treia. Nu exista o regula in aceasta privinta.



Cum se diagnosticheaza sarcina toxica?

Pentru a elimina alte cauze posibile, medicul va cere date detailate despre momentul in care apar varsaturile si va stabili daca sunt legate de un moment declansator precum si despre severitatea varsaturilor.


In unele cazuri, se pot cere analize de laborator ca: hemograma, examenul de urina, electroliti serici, amilaze, bilirubina si analize despre tiroida. Se mai pot evalua colecistul si pancreasul pentru a exclude tulburari de aceasta natura.


Care pot fi cauzele varsaturilor?

- cauze hormonale   :  Cresterea brusca al hormonului corionic, cresterea estrogenului, a hormonului tiroidian (tiroxina), sau ale serotoninei
-discunctii gastrointestinale sau hepatice
- carenta vitaminei K-varsta ( peste 35 de ani)
- predispozitia familiala-infectia cu Helicobacter (bacteria implicata in ulcerul peptic)
- consumul crescut de lipide saturate inainte de sarcina (unt, smantana, ulei)-greutatea corporala crescuta a mamei
- alti factorii de natura psihologica.

Cum este afectata sarcina de aceste carente nutritionale?

Nasterea prematura, sau greutate redusa la nastere a copiilor rezultati dintr-o sarcina toxica sau chiar riscul ca viata mamei si a fatului sa fie puse in pericol.


Rata complicatiilor materne si fetale depinde de precocitatea diagnosticului si de modul in care pacienta raspunde la tratament. De aceea, cand se simte foarte rau, gravida trebuie spitalizata pentru hidratare perfuzabila, suplimentare vitaminica si administrare de antiemetice (antivomitive). Viitoarea mamica trebuie sa ramana sub observatie pana cand simptomele sarcinii toxice dispar.

Cum se trateaza sarcina toxica?

Sarcina toxica se poate ameliora cu: 
  • radacina de ghimbir 
  • un consum mai scazut de lipide si compensarea prin consumul de carbohidrati 
  • acupunctura, reflexoterapie. 

Masurile terapeutice variaza in functie de graviditatea manifestarilor de sarcina toxica. Cel mai bun sfat il poate da medicul care monitorizeaza sarcina.

Un comentariu:

  1. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    RăspundețiȘtergere